(Wydarzenia) Gra planszowa, czyli zasady eventu z "kostką".

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Moderator: Moderator

(Wydarzenia) Gra planszowa, czyli zasady eventu z "kostką".

Postprzez Casandra » 1 wrz 2016, o 22:53

W wątku tym znajdziecie małą instrukcję na temat tego, jak przechodzić plansze w grze planszowej, którą znajdziemy w wydarzeniach typu "kostka". Poniższe informacje zostały opracowane w oparciu o wydarzenie "Królowe szkoły", jednak niezależnie od nazwy wydarzenia, jego mechanizm nie powinien ulec zmianie.


Podstawowe informacje


Wydarzenia typu "kostka" są oparte na przemieszczaniu się pionka po planszy, za pomocą wirtualnych rzutów sześcienną kostką do gry, a więc taką, która pozwala wylosować od 1 do 6 oczek. Kostką możemy rzucić tylko wtedy, gdy posiadamy elementy nam to umożliwiające - w wydarzeniu "Królowe mody" są to książki. Dodatkowo mamy możliwość skorzystania ze Szczęśliwej kostki, w której sami decydujemy, o ile oczek przemieści się nasz pionek. Wydarzenie składa się z dwóch rodzajów plansz: podstawowej/głównej, na której znaleźć można wejścia do małych labiryntów/bibliotek. To właśnie na tych mniejszych planszach mamy możliwość zdobycia dolarów, szmaragdów oraz skrzyni, w których znajdziemy: ubrania lub meble. Za zebranie wszystkich skrzyni na wszystkich planszach otrzymujemy najczęściej dodatkową nagrodę w postaci fryzurki, tła do profilu czy nawet zwierzaka.

Elementy wydarzenia


Po wejściu na stronę główną wydarzenia, a więc po kliknięciu jego ikonki w prawym górnym rogu zobaczymy główną planszę, na której znajdziemy m.in. pola, po których będzie się poruszać nasz pionek.

Plansza główna: podstawowa

1 - Pionek (tutaj autobus), którym będziemy się poruszać po planszy głównej oraz po mniejszych planszach (bibliotekach).
2 - Ciemne pola na planszy oznaczają przeszkodę dla naszego pionka. Na polach tych nie można stanąć - należy je po prostu przeskoczyć. Tak więc jeżeli np. staniemy naszym autobusikiem tuż przed 3 ciemnymi polami, to żeby iść dalej musimy wyrzucić na kostce przynajmniej 4 oczka, aby móc "wylądować" na jasnym polu.
3 - Wejście do mniejszej planszy/biblioteki (tutaj zaznaczone za pomocą plecaka), aby wejść do danej planszy należy stanąć pionkiem dokładnie na polu oznaczonym przy pomocy plecaka.
4 - Informacja na temat tego, ile pól pozostało nam do następnej biblioteki, czyli do wejścia do następnej mniejszej planszy.
5 - Zakładki pozwalające wybrać, czy chcemy skorzystać z normalnej, czy też ze szczęśliwej kostki.
6 - Kostka do gry, to właśnie na niej pojawiać się będzie wylosowana przez nas ilość oczek.
7 - Informacja, dzięki której wiemy, ile książek posiadamy wraz z przyciskiem umożliwiającym kupno większej ich ilości.
8 - Przycisk umożliwiający wykonanie rzutu kostką.
9 - Informacja na temat nagrody głównej, którą możemy dostać po zebraniu wszystkich skrzynek na mniejszych planszach.

Obrazek


Plansza mała: biblioteka

Kiedy wyrzucona zostanie przez nas odpowiednia ilość oczek i staniemy dzięki niej na portalu (plecaku), zostaniemy przeniesieni do mniejszej planszy - do biblioteki. Tutaj naszym oczom ukaże się plansza, na której znajdziemy:

1 - Pionek, który znajduje się u wejścia na planszę.
2 - Skrzynie, w których kryją się nagrody: ubrania lub meble w zależności od tego, co można wygrać na danej planszy.
3 - Przycisk "Restart", dzięki któremu możemy wrócić do początku planszy.
4 - Przycisk "Wyjście", który pozwala na wyjście z danej planszy.
5 - Pole końcowe, kiedy na nim staniemy, zostaniemy przeniesieni do planszy głównej.

Obrazek


Co się stanie, gdy zrestartujemy planszę?

Po przyciśnięciu przycisku "Restart" nasz pionek powróci na sam początek małej planszy. W miejscu rzeczy, które już zebraliśmy, pozostaną puste pola, jednak niezebrane rzeczy pozostaną na swoich miejscach, byśmy mieli okazję je zebrać. Jeżeli w chwili restartu mamy na koncie np. 3 książki, to po restarcie również będziemy posiadać 3 książki - nic się w tej kwestii nie zmieni.

Obrazek


Co się stanie, gdy wyjdziemy z planszy?

Po naciśnięciu przycisku "Wyjście" zostaniemy przeniesieni automatycznie na dużą planszę, a nasz pionek będzie się znajdował na następnym polu za planszą, z której właśnie wyszliśmy. Jeżeli jednak powróciliśmy do jakiejś małej planszy i z niej wyjdziemy, to nasz pionek będzie się znajdował w miejscu, w którym go zostawiłyśmy na dużej planszy. Zarówno dojście do końca małej planszy, jak i naciśnięcie przycisku "Wyjście" powoduje te same efekty.

Obrazek


Powrót do małej planszy

Po wyjściu lub przejściu małej planszy zawsze mamy możliwość do niej wrócić. W tym celu wystarczy nacisnąć na element (plecak) wskazujący wejście do danej biblioteki oraz kliknąć przycisk "ok" na komunikacie, który się nam pokaże. Do danej planszy możemy wrócić tyle razy, ile tylko chcemy, jednak za każdym razem rozpoczynać będziemy od pola startowego. Po powrocie do małej planszy wszystkie pola z nagrodami będą w tych miejscach, w których je zostawiliśmy, a więc jeżeli już zebraliśmy nagrodę z danego pola po wejściu na planszę, zastaniemy je puste.

Obrazek


Zebranie wszystkich skrzynek z danej planszy

Kiedy zbierzemy już wszystkie skrzynki, które znajdują się na małej planszy i naciśniemy przycisk "Wyjście" lub też dojdziemy do jej końca, na głównej planszy zmieni się wygląd plecaka - stanie się on zielony. W dalszym ciągu mamy możliwość powrotu na planszę i zbierania dolarów oraz szmaragdów, które na niej pozostały, jednak nie znajdziemy tam już skrzynek z nagrodami.

Obrazek


Rodzaje kostek


W wydarzeniu mamy do dyspozycji dwa rodzaje kostek: normalne oraz szczęśliwe. Wydarzenie rozpoczynamy z 5 darmowymi normalnymi kostkami oraz 1 darmową szczęśliwą kostką.

Normalna kostka

Normalne kostki są podstawową rzeczą umożliwiającą poruszanie się pionka po planszach. Aby rzucić kostką, musimy posiadać specjalne przedmioty (książki). Jeżeli mamy przynajmniej jedną książkę, wystarczy, że klikniemy na przycisk "Rzut" i na kostce zobaczymy, o ile oczek przesunie się pionek. Pionek przesuwa się automatycznie i nie musimy na niego klikać. Dodatkowo, jeżeli mamy szczęście i na kostce pojawi nam się ilość oczek równa 6, to w nagrodę otrzymamy darmowy ruch - dodatkową książkę do wykorzystania, czyli jeżeli mamy 3 książki i wyrzucimy szóstkę, to w dalszym ciągu będziemy mieli 3 książki do dyspozycji.

Obrazek


Swoją przygodę z wydarzeniem rozpoczynamy z 5 darmowymi książkami. Ponadto każdego dnia podczas logowania do gry otrzymujemy kolejne 5 dodatkowych książek. Książki sumują się i nie trzeba ich wykorzystać od razu.

Obrazek


Dodatkowe książki możemy kupować przy pomocy diamentów. Nie wpływają one na codziennie otrzymywane książki i dodają się do książek, które posiadamy. Ceny książek przedstawiają się następująco:

Obrazek


Szczęśliwa kostka

W szczęśliwej kostce sami decydujemy o tym, o ile oczek przesunie się nasz pionek. W celu wykorzystania szczęśliwej kostki należy wybrać jedną z 6 opcji (małe kwadraciki z cyframi od 1 do 6), a następnie kliknąć przycisk "Rzut". Po rozpoczęciu wydarzenia otrzymujemy jedną darmową szczęśliwą kostkę, a każda następna będzie nas kosztować 3 diamenty. Poniżej znajdują się zdjęcia przedstawiające wygląd szczęśliwej kostki, gdy mamy darmowy ruch oraz gdy już go nie mamy.

Obrazek Obrazek


Nagrody


W wydarzeniu możemy zdobyć np. następujące nagrody:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Końcowe podsumowanie


  • Wydarzenie polega na przemieszczaniu pionka po głównych i małych planszach przy pomocy rzutów kostką do gry.
  • Na początek otrzymujemy za darmo 5 książek, dzięki którym możemy rzucać normalną kostką oraz jeden darmowy rzut szczęśliwą kostką.
  • Każdego kolejnego dnia podczas logowania otrzymujemy 5 książek - sumują się one z książkami, które posiadamy.
  • Wyrzucenie 6 oczek na normalnej kostce powoduje dodanie jednej książki do ich puli, a więc za każdą szóstkę na kostkę mamy darmowy ruch - zasada ta nie dotyczy szczęśliwej kostki.
  • W szczęśliwej kostce sami decydujemy o tym, o ile oczek przesunie się nasz pionek.
  • Po wykorzystaniu darmowej szczęśliwej kostki za każdą kolejną musimy zapłacić 3 diamentami.
  • Aby dostać się na małe plansze, musimy stanąć na wejściu do niej (plecaku).
  • Na małych planszach możemy zdobyć dolary, szmaragdy oraz skrzynki, w których kryją się ubrania lub meble.
  • Po zebraniu wszystkich skrzynek ze wszystkich plansz otrzymujemy specjalną nagrodę.
  • Restart planszy polega na przeniesieniu naszego pionka na jej wejście. W miejscu rzeczy, które już zebraliśmy pozostaną puste pola, jednak niezebrane rzeczy będą na poprzednich pozycjach.
  • Opuścić planszę możemy na dwa sposoby: klikając przycisk "Wyjście" oraz dochodząc do ostatniego pola na planszy.
  • Po opuszczeniu planszy zawsze możemy do niej wrócić - wystarczy, że na planszy głównej wybierzemy pole oznaczające jej wejście.
"Życie bez czekolady jest jak plaża bez morza"


Mystificity zaprasza w swoje progi!
Nabór do klubu trwa! Zapraszamy!
Avatar użytkownika
Casandra
Super Moderatorka
Super Moderatorka
 
Posty: 8574
Dołączył(a): 14 kwi 2010, o 15:58
Lokalizacja: Katowice

Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość